Jak skutecznie rzucić palenie?

Jak skutecznie rzucić palenie?

1 456

pobierz poradnik

rzucanie palenia

Szukasz sposobu na rzucenie palenia, ale żaden z nich nie przynosi efektu?
Gwarantujemy, że dzięki temu poradnikowi przestaniesz palić raz na zawsze!
Przestań wydawać pieniądze na terapie nie przynoszące spodziewanego efektu, tabletki reklamowane w telewizji czy internecie, które odbijają się na twoim zdrowiu jeszcze bardziej niż papierosy.
Pobierz poradnik i zacznij rzucać palenie już teraz!

pobierz poradnikNikotyna niestety jest jedną z najbardziej uzależniających substancji. Jej działanie polega między innymi na tym, że stymuluje produkcję dopaminy, czyli substancji, które odpowiedzialne są za uczucie zadowolenia. Nie jest zatem łatwo odzwyczaić organizm od nikotyny, dlatego więc skutkuje to drażliwością, uczuciem zmęczenia, sennością, głodem oraz bólami głowy. A przecież tak źle czuć się nie chcemy, więc znów sięgamy po papierosa, żeby polepszyć swój nastrój. i W ten sposób zatacza się koło uzależnienia.

Jednym z błędnych założeń jest to, że paląc okazjonalnie będzie nam łatwiej wyjść z nałogu niż paląc codziennie dużo papierosów. Niestety to tylko pozorna logika, gdyż statystyki mówią same za siebie i wskazują, że przejście od etapu palenia okazjonalnego do nałogowego jest bardzo płynne i często zanim się zorientujemy, nasze sporadyczne sięganie po papierosa staje się już codziennym, choć początkowo nieuświadomionym, nałogiem.

Drugim mitem jest to, że przechodząc na papierosy typu „light” ułatwiamy sobie zerwanie z nałogiem i nie czynimy takich szkód w organizmie. Otóż niestety, opublikowane w 2004 r. badanie, przeprowadzone na próbie 900 tys. osób, dowiodło, że papierosy „light” wcale nie zmniejszają ryzyka zapadnięcia na raka płuc. Nie ma więc znaczenia, czy papieros zawiera 7 czy 21 mg substancji smolistych, ponieważ czyni on takie same szkody w naszym organizmie.

W ciągu 6 lat badań zapadalność na raka płuc u osób z obu grup była zbliżona. Ponadto osoby palące „lekkie” papierosy podświadomie zaciągają się głębiej, by dostarczyć większą ilość nikotyny do płuc, więc w ogóle nie ułatwia to im pożegnania się z nałogiem. Palacz sięga po papierosa, by poczuć się dobrze i bezpiecznie. I paląc – tak właśnie się czuje. Ludzie, którzy nigdy nie palili, nie wiedzą, jak to działa i nie rozumieją też, jak wiele trzeba siły, by zerwać z tym nałogiem.

1 COMMENT

Leave a Reply