Jeśli Twój samochód nie chce zapalić, warto zlecić jego kontrolę mechanikowi. W ten sposób można uzyskać problem naprawiony bez konieczności radzenia sobie z przypadkową naprawą. Niektóre samochody mogą nie odpalić z powodu wadliwego modułu sterowania elektrycznego.
Pierwszym krokiem jest zlokalizowanie skrzynki bezpieczników. Instrukcja obsługi pojazdu może podać lokalizację. Zazwyczaj znajduje się tam kilka przekaźników. Na przykład, może być główny przekaźnik, przekaźnik pompy oleju, przekaźnik świateł hamowania, przekaźnik rozrusznika, przekaźnik pompy paliwa i przewód sterowania cewką rozrusznika. Możesz sprawdzić, który z nich wymaga wymiany i zlecić jej wykonanie.
Następnie należy sprawdzić akumulator. Zazwyczaj akumulator powinien mieć pełne naładowanie. Często zdarza się, że słaba bateria uniemożliwia uruchomienie samochodu. Nowy akumulator nie będzie Cię dużo kosztował. Jednak dobrym pomysłem jest zatankowanie zbiornika gazu przed wyruszeniem w drogę.
Trzymanie rąk z dala od iskry jest zawsze dobrym pomysłem. Zła iskra może spowodować problemy takie jak silnik, który się zacina lub nawet nie startuje. Ponadto, słaba iskra może być objawem wadliwego wyłącznika zapłonu.
Sprawdzenie iskry nie jest tak skomplikowane, jak się wydaje. Aby to zrobić, musisz odłączyć świecę zapłonową od cewki, nanieść kilka kropel WD-40 na świecę zapłonową, a następnie kręcić silnikiem do odpowiednich obrotów. W zależności od silnika, może to zająć kilka minut, lub może wymagać sporej części dnia.
Jedną z bardziej mylących rzeczy do sprawdzenia w samochodzie jest kontrolka “Check Engine”. Zazwyczaj nie zobaczysz tej kontrolki, chyba że jeździsz już od jakiegoś czasu. Ale jeśli twój samochód nie startuje, kontrolka nie jest złym wskaźnikiem tego, co się dzieje.
Dobrym pomysłem jest również sprawdzenie zbiornika gazu. Większość nowoczesnych pojazdów posiada immobilizer, który pozwala na użycie tylko jednego klucza do uruchomienia samochodu. Jeśli nie zatankujesz, łatwo może zabraknąć gazu.
Inne powody, dla których Twój samochód nie chce zapalić, to uszkodzony rozrusznik, poluzowany kabel akumulatora lub wadliwy wyłącznik zapłonu. Użycie testera akumulatora może pomóc w ustaleniu winowajcy.
Oczywiście, jeśli wszystko inne zawiedzie, wezwij serwis holowniczy. Czasami zwykły rozruch skokowy ożywi Twój samochód. Po naładowaniu baterii można spróbować uruchomić go samodzielnie. W końcu najlepiej jest zadzwonić do mechanika lub lokalnego klubu samochodowego.
Wreszcie, zawsze możesz kupić nowy akumulator. W przeciwieństwie do wielu części samochodowych, zazwyczaj można znaleźć zamiennik za mniej niż 50 dolarów. Pamiętaj, aby kupić dobrej jakości baterię. Jeśli nie można znaleźć renomowanego dealera, można kupić używany jeden online. Po tym wszystkim, upewnij się, że recykling starej baterii.
Mamy nadzieję, że te wskazówki pomogły Ci ustalić, co jest przyczyną nierównej pracy Twojego pojazdu. Jeśli nadal masz problemy, możesz skontaktować się z lokalnym stowarzyszeniem motoryzacyjnym.
Podobne tematy